Utolsó kommentek:

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2018.01.09. 08:32:34

:: na, nem pont ezekkel a szavakkal, hanem franciául

Ha egy elemes nünükét úgy kapok meg az elemes nünükeboltban, hogy nincs hozzá magyar használati útmutató, és elrontom, akkor elméletileg nem én vagyok a hibás, verhetem az asztalt, hogy márpedig nem mondták meg értelmesen, hogy kell használni.

Azért autóra is valami hasonlót várnék el. (Persze ez egy elgázolt hatévesen nem segít :( )

Bejegyzés: Igazságot a gomboknak!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.01.09. 08:00:59

Az érintőképernyő jó dolog, csak tudni kell integrálni. A Tesla pl eléggé ügyesen megoldotta.

Pár alapfunkciót amúgy tényleg meg kell hagyni dedikált gombokon, pl tempomat, klíma, audio és ülésfűtés.

A többi viszont jobb érintőképernyőn.

Bejegyzés: Igazságot a gomboknak!

midnightcoder2 2018.01.09. 07:18:10

Nyugi, még úgy 10-15 év és kormánykerék sem lesz, ami végleg megoldja majd ezt a problémát.

Bejegyzés: Igazságot a gomboknak!

Pootj 2018.01.08. 23:11:48

Egyébként erre a repülésben sokévvel ezelőtt rájöttek. Pont ezért nincsenek a pilótafülkében a fontos funkciók érintőképernyőn. A technológia és a pénz adott volt a hadiiparban, mégsem vezették be, mert nem ergonómikus. Meg kell nézni egy modern harci repülő pilótafülkéjét. Lcd képernyő körül jól zongorázható gombok. És mondom mindezt, tabletről írva a kommentet, mert fotelben meg az a kényelmes és praktikus. Mindennek megvan a maga helye...

Bejegyzés: Igazságot a gomboknak!

Pic 2018.01.08. 20:09:25

Bölcs meglátás..

Hosszú évek tapasztalata alapján mondhatom, hogy a kormányon és a műszerfalon megfelelően elhelyezett, szeparált gombok vezetés közben a gombokra oda sem figyelve, rossz hasonlattal élve: "vakon" megtalálhatóak és kezelhetőek.

Külön cikket érdemelne például, hogy régen, egyes gyáraknál valószínűleg volt olyan elvetemült autórádió tervező aki ténylegesen behunyt szemmel tesztelhette és finomította a technikát!

Máskülönben nem szembesülhettem volna azzal a megdöbbentő ténnyel, hogy bizonyos modellek esetén naiv szemmel megnézve egy autórádió egység eléggé kaotikus gombhalmazt vagyis gombok összevisszaságát mutatja... UGYANAKKOR vezetés közben ugyanez az egység kezes bárányként kezelhető, figyelő tekintetünket rá sem vetve, azt szorosan az útra tapasztva.

Köszönhető ez annak, hogy a gombok funkció szerint jól elkülöníthető csoportokra oszlanak és már a gombok formája, felülete is más más visszajelzést ad tapintásra, így matató kezünk pontosan tudja merre jár..

A cikkíró igen jó hasonlatát felhasználva, egy jó autórádió esetében a matató kéz, csakúgy mint egy sötét moziban zajló szexuális előjáték esetében PONTOSAN tudja, hogy merre jár, megfelelő irányokban elmozdulva mely gombok, pöckök közelébe sikerül navigálnia és ott milyen funkció elérhető.. :DD

Félreértés ne essék, vannak borzalmasan elkefélt műszerfalak egy-egy autóban, de ez egy másik vicces cikk és fórumtéma lehetne.

Amire fel kívánom itt a kedves blogolvasó kollégák figyelmét hívni, hogy a fizikailag megtestesült gombokkal szemben a tapi kijelzők esetében nincs ujjbegy érzékelés és hiába tudom fejből, hogy a kívánt funkció eléréséhez az kellene, hogy kettőt jobbra - ok - egyet fel - majd OK és OK és OK.....

MERT a nagybecsű tervezőnek azt az egyetlen feladatot sem sikerült megoldania, hogy az időnként megjelenő plusz menüpontok/ felugró ablakok esetében az igen-nem gomb ugyanott legyen, így az ujjam pozíciójának folyamatos VIZUÁLIS ellenőrzése nélkül a megfelelő helyen nyomkodjam a képernyőt.

Nem rossz dolog a touch panel de ezt is tudni kell(ene) a helyén kezelni..

Persze mit várunk egy olyan világban, ahol hosszú évekkel a Facebook megjelenése után döbbenünk rá arra, hogy életünk bizonyos részéből ki kellene tudnunk kapcsolni azt, és akkor NEM SZÜLETNÉNEK olyan vicces kényszermegoldások, mint például amikor a hírekben olvasom, hogy az egyik amerikai középiskola esetében, a csúnyán megszaporodott közlekedési balesetek miatt felfestették a zebra előtt a járdára, hogy "FACEBOOK OFF" és a zebra után azt, hogy "FACEBOOK ON"

Bejegyzés: Igazságot a gomboknak!

chrissv 2018.01.08. 19:09:42

Végre valaki kimondta a lényeget!

Bejegyzés: Igazságot a gomboknak!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.01.05. 16:14:43

Csigavér koléga, számos elismert szerzőt csak jóval a halála után tanulta meg értékelni az utókor :)

Addig is türelmesen toljad a kontentot :)

Bejegyzés: Imádom engem

kkn 2017.09.25. 20:41:22

Ja, meg ne hagyjuk ki, hogy Tokióban, meg biztosan van így máshol is, nem kell garázs egy kei-hez. Más autót csak akkor tudsz megvenni, lepapírozni, ha igazolni tudod, hogy van parkolóhelyed, ahol tárolhatod.
De kei-t szabadon vehetsz, ilyen megkötés nélkül. Persze az adója is jobb.
Mint pl. a 400 mocik. Ott rengeteg van, mert 400 felett nagyot ugrik az adósáv.
Meg ott is vannak szegényebbek, akik konténer lakásokban laknak, náluk vagy robogó, vagy kei áll a lakás mellett. Meg tényleg könnyebb vele az élet a szűk városokban.
Lassan húsz éve voltam kint, egy vidéki városban. Lényegében német autók voltak még, meg olaszok. Amcsi csak a jakuzáknak.

Bejegyzés: Polipszex, szusi, Skyline

Burgermeister 2017.09.24. 07:52:36

Klassz írás, klassz képek, 12 db 911? Komoly..:) Irj még, tegyél fel fotokat!!! :)

Bejegyzés: Polipszex, szusi, Skyline

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.03.22. 09:38:50

Ez a poszt annyira szórakoztató, hogy a szokásos kössünk bele minden félmondatba komment helyett gyorsan végigböngésztem a teljes blogot. Megérte, jó mulatság volt.

A Grúz Cube tényleg vicces.

Bejegyzés: Was ist ein 'makk felső'?
süti beállítások módosítása