Autószalon, unalmas-e vagy?

2018. január 21. 22:15 - 323

North American International Auto Show 2018

Amint pörgetem lassan a detroiti felhozatalt, egzisztencialista kétségbeesés uralkodik el rajtam. Az a teóriám, hogy ez a magyaros apátia is olyan, mint a sör, vagy a kuzintól megörökölt cipő - szépen belenő az ember. Csöpp gyerek voltam, amikor öregapámék málnaszedés után itták a sört, és kínálták, hogy gyi te kölök, szipákold le róla a habot. Leszipákoltam. Ők meg röhögtek, mert fintorogtam a fehér bajusz alatt, miközben a vihogásuk elnyomta a Kossuthon a harangozást. Nem ízlett a sör, na. Aztán jött az idő kiradírozni a gyermekből a finnyát, jött, és hozta a Rákóczit, meg a Kanizsaivilágost, ami akkor még tényleg Kanizsán készült, most meg már csak valami obskúrus osztrákok tartanak malátát az egyszervolt sörgyár silóiban, de ez nem ide tartozik. Én meg felnőttem, és vedelek, és unom a híreket, és szorít a cipő.

Óh, beszép a Észak-Amerika, csodálatos a Újvilág. Ennek hallatán a tizennyolcadik századig skalpok, háborítatlan természet és vadregény csordult az ember szemébe, az agrárium mívelői pedig végtelen tájakat vizionálva remegő ajkaik között Natura2000bazdmeg-eket morzsolgattak. Manapság viszont lenyiszatolt fejbőrök helyett van diabétesz, ingyenfőd helyett szivárgó olajvezetékek, bölények helyett meg pickupok/suv-ok korzóznak a pusztába vésett utakon, és hát mik is volnának a NAIAS fő attrakciói, ha nem a határtalan jólét e fertelmes kreatúrái, nevesül az új Dodge Ram, a Silverado, a Ranger, a felpofozott G-osztály, és a többi. Mondom ezt úgy, hogy egyébiránt tisztában vagyok azzal, hogy ott ez a szegmens az iparág artériája, ez mozgatja a tőkét, és nem az új Alpine.

Jó, van ott más is. Gyors egymásutánban sújtok közülük néhányat egy-egy mondattal, mert immár teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy az internetfogyasztás leghatékonyabb módszere a listázott tartalom, a struktúra, horribile dictu a stilisztika annyira 2017. Miért pont ezeket, vagy miért pont azokat nem választottam? Mittudomén. A rajongás, az utálat, sőt a materializálódó unalom is képes gondolatokat indukálni, de hogy melyiket mi, azt ki-ki eldönti majd maga. Azt viszont ne várja tőlem senki, hogy a seggemből konfettit spriccelve hányjak cigánykereket egy olyan autókiállításhoz, amin a legizgalmasabb modell egy csedvás Hyundai.

X2

18631135_d474177a150e7d8fff9d4668ce99768e_wm.jpg

Szeretném azt hinni, hogy ez eredetileg szép volt: oldalról az ívek teljesen rendben vannak. Csak aztán a formatervező férfi (vagy nő) nyolcéves gyermeke belopakodott a dolgozószobába, és kattintott egynéhány kelletlent az iMac Pro-n. Mert egy kis fasz, azért, ráadásul tehetségtelen. Arra a háromszögre nem tudok más magyarázatot, se a műanyag fosásra ott körben, se az elején a szürke rúzsos paplanszájra. Hogy a C-oszlopon pont úgy figyel a rundel, ahogy az 3.0 CSL-en, az meg egyenesen szégyen. Blaszfémia.
Egyébként épp múlt héten mentem az X1-gyel, és még ha rajongást is akarok kicsikarni magamból, akkor is annyit mondok rá, hogy korrekt. Az X2 miben lesz jobb, mint az? Alant lehet tippelni kommentben, mert én nem tudom. 

Bullitt

18naias-bullitt_2400.jpg

Sosem értettem a különkiadásokat. Azt viszont látom, hogy ez itt a vadonatúj Mustang British Racing Green, és ha azonnal telefonálok, VHS videókazettán is megkapom ennek egy régebbi változatát. Hívjam most! Tehát értem a limitált szériákat, de nem akarom érteni. Dehát... 300k usadolláhéht ment el a limitált széria limitált szériája, vagyis az első példány! Ezek szerint a műgyűjtők felé lejt a világ.

Infiniti Q Insziprésön 

infiniti-q-inspiration-7-1068x712.jpg

Ez történik, ha egy holdvilágos éjszakán muminmamát megbubolja egy Subaru-designer, majd a szülőorvos az ivadékra ragaszt egy diszkrét műbajuszt. Nem csoda, hisz a japánok úgy imádják a finn mesét, mint a sajátjukat, szóval nem lehet véletlen. Az meg több, mint nagy kérdőjel, hogy ebből mennyi ül majd át a jövő Infinitijének nómenklatúrájába. Az a lökhárító ott például remélem nem.

 Lexus LF-1 Limitless

636515737784630717-lexus-lf1-limitless-56.jpg

A blog egyik első cikkében megénekeltem már egy Lexus-terepjáró koncepciót, ott láthassa az ember, hogy megvan a szívemben a helyük. Mi változott azóta? Semmi. Jövőre is kijön egy ugyanilyen, amiről majd akkor is meg fogom írni, hogy tavaly már írtam róla, és hogy mi változott azóta. Semmi. A reszelés körforgásában csak a megszabadulás az izgalmas, következésképp ha arca van a nirvánának, tuti így néz ki. Buddha approves.

Hyundai Veloster N

hyundai-veloster-n-ogi.jpg

Újabb zsebrakétával állt elő az a Korea, Amelyiknek Jól Megy, válaszul a Kiváltképp Frusztrált Korea fenyegetésére. Minden megvett Veloster N árából 1000 vonnal a két ország békéjét támogatjuk, ezt jobb, ha mindenki észben tartja, akinél kémek morzéznak az alagsorban. Ha a futómű is célba talál, és az úton bírja tartani azt a 275 lovat, készülhet a Szeretett Vezér, a Golf, meg az összes kis hatchback, mert ez nagyot fog ... durranni. ÁHÁÁHÁ... há.. há... khm.

 Mini Cooper Hardtop

01-2019-mini-cooper-hardtop-detroit-1.jpg

Először húztam a számat a Countryman-re, hogy nahát, ez valóban annyira szar, és fölösleges, mint amennyire birkanyúzó konglomerátum maga az egész, újjáélesztett márka, aztán ahogy egyre többet mentem vele, valahogy rám nőtt. Picsába, elkezdtem szeretni. Ha ez legalább olyan jó lesz - és miért ne lenne, hiszen újabb -, és mondjuk 200 kilóval könnyebb, akkor port veszek a Wallis-Duna lábáról, és kérek egyet egy hétre.

 Mercedes CLS

mercedes-amg-cls-53-officially-revealed_1.jpg

Micsoda újdonságok, mennyei forradalmak, megindított csaták a Mercedes standon.
A. Hogy az új, 48 voltos rendszer forradalmi? Hát... ha ennyire reklámozzák, akkor biztos nem, viszont természetes, hogy mindenből ügyet kell csinálni, erről szól a marketing. Elektromos feszültséggel viszont elég nehéz hencegni.
B. Szép lesz látni, hogyan csapják nyakon a BMW-t saját sorhatos lazacával. Mert ez az AMG53 is sorhat ám! #katzenkampf
C. Nem tudom eldönteni, hogy az a tetőív mostanra avult el, vagy ezekkel az Opel-lámpákkal ért révbe. Habár a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást.

Ellenben hiányzott az ezer lóerős Toyota. Meg az új Supra. Vagy legalább valami megborult Rinspeed-teremtmény. Még a tramp se mondott beszédet. Ingyenes takonylabdát se osztogattak. Bölények se voltak. Unalmas volt ezek nélkül az idei NAIAS? Meglehet, de valószínűbbnek tartom, hogy mind csak patkányok vagyunk egy világméretű habituációs kísérletben, amit úgy hívnak, autógyártás.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://voroscapa.blog.hu/api/trackback/id/tr7613586529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.